Wednesday, November 1, 2017

01 November 2017

Sepi itu hadir kembali.. Rasa yang buat aku jadi seperti seorang manusia yang kehilangan, sesat dalam lautan perasaan yang bergelombang dengan bermacam fikir dan emosi yang melimpah. Aku seringkali tewas bila berhadapan dengan dia, kadang kalah sebelum sempat berjuang lelah..

Bukan aku yang meminta, tapi begini suratannya. Aku tak mampu melawan, dia tetap datang saat aku paling lemah, saat aku tidak bersedia.. Aku sepertinya mengikut sahaja kehendaknya, rela dalam terpaksa.. Kadang aku larut dan asyik sekali dalam dakapan dan nyanyiannya.. Sehingga terbawa ke alam tanpa sedar..

Aku tahu aku tak patut hanyut dengannya. Tapi siapalah aku, insan kerdil yang begitu lemah sekali.. Dan ku akui walau sekuat mana diri aku, aku tak akan mampu melupakannya kerana aku memerlukan dia..


EMOSI... Bila sudah menangis, baru terasa puasnya.. Walau kadang tiada apa yg perlu ditangiskan. Ya, kita tak akan jadi lemah disebabkan menangis, tapi menangis buatkan kita jadi insan yg lebih kuat dan matang. Esok adalah hari baru yang akan jadi lebih baik dari hari ini!! Bangkit dan senyum dengan penuh harapan!!..

#emositerlebih
#hormontakstabil
#merepektengahmalam
#dirisendiripendengarsetia



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...