Thursday, November 30, 2017

Ujian

Allah uji dengan sedikit ujian buat aku. Tandanya Allah sayang pada aku. Aku amat bersyukur padaMu ya Allah atas segala nikmat yang Engkau kurniakan.

Aku bersyukur masih punya emak dan abah. Sejujurnya aku tak mampu membalas jasa2 mereka berdua sejak aku kecik sampai sekarang. Walaupun aku hanya hendak membahagiakan mereka berdua tapi aku lah yang sering membuatkan mereka risau. Maapkan kaklong abah, emak.. Begitulah nilai kasih sayang emak abah pada anak2.. Insyaallah kalau ada rezeki lain, mungkkn aku juga akan turut sama rasa apa yang mereka rasa.


Aku bersyukur masih ada adik beradik dan kawan2 yang banyak memberi sokongan dan mendoakan yang baik2 untuk aku. Terima kasih kalian semua. Aku tahu dan kenal siapa mereka. Aku juga berharap aku akan ada untuk mereka jika mereka memerlukan aku di waktu susah mereka.


Aku amat bersyukur pada separuh jiwa aku. Ada disisi saat aku memerlukan. Terima kasih abang!!. Kita berdua rasa kehilangan. Insyaallah Allah akan gantikan dengan yang lebih baik. Janji kasih sayang antara kita terus subur mewangi. Kita harungi semua dengan kuat sama2 ya abang..


Aku redha ya Allah. Engkau lebih mengetahui apa yang terbaik untuk aku.
Engkau kuatkan hati aku dan berikan kesabaran buat aku. Aku yakin semua yang berlaku ada hikmahNya. Insyaallah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...