Wednesday, December 9, 2009

#106

Entah kenapa hari ini sewaktu awal pagi aku dah rasakan rasa itu..rasa yang x sedap sehinggakan air masak yang diminum hanya singgah sebentar sahaja dalam tekak, x sempat menjengah ke perut..pandangan pun kurasakan agak berpinar2, tapi aku cuba bertahan..cuba melawan perasaan yang x enak itu dan aku berjaya menstabilkan diri dan emosiku..

Tapi kala petang rasa tu datang lagi...dan kali ni aku mmg x dapat nak bertahan lama..terlalu kuat rasa itu mengawal emosi aku..dan kadangkala sakit di perut datang menyinggah menambah bebanan perasaan aku..rasa2 tu datang bertingkah antara satu sama lain membuatkan aku rasa ingin menjerit sekuat hati, melepaskan beban di hati..tapi laungan itu setakat bergema dalam hati...

Ingin rasanya saat ini aku berada di tepi pantai/laut atau dalam hutan..mendengar deruan ombak menhempas pantai, mendengar bunyian unggas di hutan...terasa damai sekali mendengar nyanyian alam..sekurang-kurangnya terlepas bebanan perasaan yang aku rasakan saat ini...

Mungkin kerna rasa ni datang sebab aku terlalu penat memikirkan pasal kerja yang agak stress.. atau mungkin perasaan ni hadir kerana terlalu lama aku memendam rasa..atau mungkin kerana hormon2 kewanitaan..atau sebab2 yang x dapat dikenalpasti..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...