Wednesday, December 23, 2009

terkadang.....

terkadang aku sedikit cemburu akan orang lain yang punya keistimewaan yang aku tak ada.. walau aku mencuba memperbaiki, masih ada lagi ruang2 kosong yang tak terdaya aku menutupinya, lantaran beginilah sifat azaliku..sukar untuk menerima sesuatu..lebih banyak memberi daripada menerima..lebih banyak mengalah dari melawan...

terkadang aku terasa sungguh sepi di dalam ruang waktuku yang tersendiri..bukan niatku bersikap begitu tetapi terasing itu adakalanya sudah sebati dalam jiwaku..bukan hendak bersikap biadap tetapi kesenyapan itu lebih dekat dengan diriku...

terkadang aku terlalu sensitif dengan perasaanku sendiri..terlalu banyak persoalan yang aku tak ada jawapannya..perasaan rendah diri kerap bertandang walau aku cuba mengusir dengan motivasi diri..namun aku bersyukur dengan apa yang aku ada saat ini..aku bersyukur akan diriku seadanya...mungkin ini percaturan hidup yang telah tersurat untukku..aku cuba memahami walau adakalanya tidak kutemui jawapannya...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...