Saturday, October 2, 2010

kehilangan..

asyik citer pasal keje je kan?? tension pulak...nak citer pasal family la plak..

k..persoalan kehilangan yang aku dok pikirkan dari isnin lepas..besa kalau hari isnin pg time naek bas aku tak akan tido, otak aku ligat berpikir banyak benda.. kalau hari2 lain dah selamat dah tido, dsbabkan lebih kurang sejam kowt pjalanan bas untuk sampai ke masjid jamek dr slayang.. jadi masa yang ade baek dgunakan untuk melelapkan mata..tapi ari isnin besanya aku x kan tido, mata segar jer sbb dpt rehat yang cukup kowt atau aku bersemangat giler nak mulakan minggu tu..haha...

salah satu perkara yang aku rase serius untuk dpikirkan besanya hala tuju hidup aku la kan.. mase depan.. ari tu aku dok terbayang apa akan jadi kalau aku kehilangan orang2 yang paling aku sayang..of course my family.. terutamanya abah dan emak.. terasa aku mmg x sanggup lagi nak kehilangan diorang...

abah sekarang dah 60 tahun, emak pown umur dah 53 tahun, beza ngan aku 30 tahun.. harap2 emak ngan abah hidup lebih dr 80 tahun.. biar abah ngan emak dpat tgok aku kawin, dapat tgok cucu2 diorang sume.. abah alhamdulillah sihat..walaupun umur dah 60, tapi muka macam umur 40++ jer.. cume emak jer yang buat aku risaukan kesihatan dia..sbb emak ade darah tinggi...

dulu penah sampai satu tahap, aku berdoa pada tuhan..ambil nyawa aku sebelum diorang, sebab aku x sanggup kehilangan emak abah..aku rasa tak cukup bersedia, banyak lagi benda aku nak buat untuk diorang..
tadi bile abah dok citer pasal aku kecik2 dlu..insaf la jugak...aku mase kecik2 macam2 sakit aku dapat.. sembuh satu sakit, muncul sakit laen pulak.. banyak tempat abah emak g berubat.. orang kata ade jer tempat yang boleh berubat, abah ngan emak akan berusaha..naek motor, redah hujan... malam2 asyik mnangis.. x boleh tido langsung emak abah...

alhamdulillah, sakit2 tu ade dah yang sembuh.. cume sembelit ngan sakit kulit jer x sembuh2 sampai skarang.. pastu dgar citer emak yang dlu pulak mase aku nak lahir..punye lama emak tahan sakit, sampai kene pakai mesin tarik keluar la pelbagai...rase mmg sangat3 berterima kasih pada emak dan abah atas segala jasa dan pengorbanan mereka... pastu pulak mase kecik2 aku kuat betol melawan ckap emak dan abah.. sampaikan penah nak memberontak, nak lari dari umah..huhu........

jadik aku nekad kat dalam diri aku...walau apapun yang terjadi aku xkan lupakan segala yang abah dan emak  buat untuk aku... aku berdoa spaya Allah beri kesempatan untuk aku berbakti pada emak abah aku.. walau aku tahu xkan terbalas jasa mereka selama ni menjaga aku...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...