Friday, February 4, 2011

my family

tetibe plak nak share pasal pandangan aku pada ahli kuarga aku sorang2.. ni ikhlas dan jujur dari lubuk hati yang paling dalam..chewah..hehe...

kita mulakan dengan abah-mohd yusop bin ali
abah orangnya tenang, x terburu-buru dalam buat keputusan, sangat peramah dan disenangi kebanyakan orang x kisah budak-budak sampaikan orang tua... mungkin abah sangat pandai mengambil hati orang lain.. abah seorang yang penuh dengan pengalaman hidup, insan yang banyak melalui liku2 kehidupan dengan sangat tabah.. pengorbanan pada keluarganya, pada arwah atuk awi...dan aku sangat kagum pada abah tentang cara die menilai sesuatu dan melihat sesuatu dari sudut yang berbeza.. abah seorang suami yang sangat baik..beruntung emak ada suami sebaik abah dan aku beruntung ada abah sebaik abah.. abah x pernah lupa bagi emak duit bulanan walau camne susah pown kewangan abah.. kekadang suka tengok abah sakat emak, mesra2 depan kitorang anak beranak...abah is the best abah in the world!

emak-hashimah binti simat
emak pulak orangnya kelam kabut sikit lebih-lebih lagi kalau ade orang datang umah dan kalau nak bergerak balik kampung dulu2 naik bas dan jugak masa pagi raya.. tapi aku paling suka dengan emak bile emak ketawa kuat2..ketawa x boleh stop, sampai aku pown terjangkit sama... emak ni ada satu sikap yang nak kata kedekut dan berkira sikit, lebih2 lagi kalau barang dia dan jugak pasal duit..tapi mungkin sebab die hidup susah masa kecik buat die hargai semua benda..tapi emak paling bez bile pasal anak2 nak makan apa die x kisah, sanggup bersusah payah buatkan untuk kitorang sume..terima kasih emak!! emak tetap emak terbaik dalam dunia ni!...

angah-khairul anwar bin mohd yusop
angah, adik bawah aku..beza umur dalam setahun 2 bulan jer..sebenarnya masa kecik2 dulu aku jealous dengan dia sebab emak over sayangkan angah..haha.,tapi sekarang ni dah x rasa camtu dah.. angah seorang lelaki yang boleh dikatakan romantis, sangat menghormati perempuan...baik dan disenangi ramai orang jugak dengan perangai yang kekadang giler2...padan sangat dengan makwe dia.. angah, die jenis x kisah..semua benda die bedal, jenis yang x berkira...tapi satu sikap die ni boros sikit, x pandai uruskan duit.. 

acit - khairul rasyid bin mohd yusop
acit, adik lelaki kedua aku, die ni nampak jer macam ganas sikit tapi sama je macam angah romantik gak.. dan anak emak...haha..kelakar masa memula dulu die kat sarawak tetiap ari call emak.. acit ni kalau bercakap mmg x kalah macam ahli politik!! cakap berapi-api dan penuh semangat!..tu yang menarik pasal dia dan die dapat menarik perhatian orang dengan cakap dia jer.. die ni pown disukai ramai..mana2 g ade jer kengkawan die yang die kenal.. pandangan die pasal hidup ni pown boleh dikatakan matang..dulu masa kecik2 baran x bertempat..asyik nak marah jer keje dia.. tapi dah besar ni lebih terkawal sikit..


dari kiri - acit, abah, emak, angah
ijah, farah, aku (kaklong)


ijah - nor hafizah binti mohd yusop
ijah....hahaha...ijah jenisnya ceria, suka gelak..kuat pulak tu gelak die.. walaupun umur makin meningkat remaja tapi perangai macam budak2 jugak.. tapi die ni ada macam aura penghibur suasana..mana2 die g macam jadi menarik keadaan dan tempat tu die buat.. orang kata bukan jenis bosan la.. die ni rajin belajar!.. penuh dengan semangat nak berjaya dalam hidup!.. dulu2 mase kecik2 pown aku jealous ngan die jugak sbb emak slalu puji dia..dan lagi satu kadang2 dia ni cakap semua nak A..walaupun benda tu die x tahu main bedal jer...x nampak macam menipu pown...dan die sangat berbakat dalam nyanyian rasanya.. suara die boleh tahan la..x nak r puji lebih2..nanti die perasan..hehe...

farah - nor farhanah binti mohd yusop
farah/adik - adik perempuan last aku..die ni ada personaliti yang sangat menarik!.. jenis yang kasar sikit, tapi orang kata dalam kasar ade lembutnya...sangat kagum dengan bakat lukisan dia..dan jugak IQ die.. die ni cepat belajar sesuatu benda.. bijak orangnya tapi pemalas!.. x sangka adik kecik yang aku selalu nyanyikan masa die kat buaian dah 14 tahun dah..besar panjang dah!..haha.. die ni pown cam ade aura tersendiri.. buat ramai orang tertarik dengan die terutamanya budak2 kecik.. jenis yang slumber jer dan x tahu malu sikit.. 

aku - amilina syakira binti mohd yusop
aku sorang je lain sikit nama dr adik beradik aku..tapi nama ni sedap dipanggil..gabungan nama yang menarik..haha..perasan.. aku pulak jenis lembut, pemalu dan pendiam.. kecuali kalau diransang dengan benda2 yang aku minat, aku jadi over excited.. aku ambil masa yang lama untuk sesuaikan diri dengan seseorang..banyak ciri2 yang dr fadzilah kamsar cakap pasal personaliti bulan januari tu tepat dengan aku.. aku sangat sukakan dan syang pada kanak2..tapi aku jenis yang x pandai nak ekpreskan perasaan aku.. aku rasa aku seorang yang bosan!.. tapi aku ni jenis yang bercita-cita tinggi dan pandai dalam memotivasikan diri sendiri.. 

k..cukup2 la kan..panjang sangat lak jadi entri ni... ape-apepun aku sangattt sayangkan keluarga aku!!

2 comments:

  1. salu2 ar update sal umah..haha..nnti acid bca..da ar lma x balek nie nnti

    ReplyDelete
  2. haha...kekadang nk update tp dah penat keje jd mlas plak.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...