Wednesday, September 28, 2011

alahai digi..



baru jer balik dari bayar bil digi.. terperanjat jugak la tetiba ari tu dtg surat dr peguam pasal tuntutan sivil dari digi disebabkan bil yang tertunggak...haha..tengok jumlah tertunggak die.. RM506.00..mak aii... dah la ekonomi tengah meruncing sekarang ni... 

hehe...tp alhamdulillah tak sampai riban2 lagi kan..sebabnye dah 2 tahun x gune nombor tu.. last sem kat uni dulu nak buat thesis kan, konon2 pentinglah kene ade internet.. p la subscribe kat digi..x ingat dah pelan ape..tp yang leh cucuk dr phone tu jer..yang lelain mcm mahal kan..lgpown nak gune sekejap jer..

salah sendiri jugak..patutnya dah x nak gune, kenelah walk in ke digi centre untuk terminate account kan, ni buat bodoh jer..haha...padan la muka..xde lah ari tu ingat die potong sendiri kalau 3 bulan x bayar dah.. mmg pikir nak buat bodoh je la..lepas tu dah sibuk ngan hal dunia lain, langsung x ingat.. 

tapi kan...alhamdulillah lagi sekali..dpt diskaun..CSR tadi tu pown baik jer.. dapat diskaun 20% untuk 2 bulan bil yang tertunggak..so, kira2 balik kene bayar RM380.00.. jimatla rm120, sebab mmg dah standby rm500.. kira macam bayar cas perkhidmatan die jer..

so, very important lesson today, janganlah buat don't know jer kalau pasal bil2 ni.. sebab die libatkan cas perkhidmatan.. ape2 service la dan biasenye syarikat2 telekomunikasi atau bank2 ni selalu ade term and condition yang memihak pada company diorang..contoh clause yang selalu kite nampak "...pihak syarikat berhak mengubah mana2 syarat mengikut kesesuaian masa.." (lebih kurang la, kalau x betul abaikan apa yg aku cakap ni).. bahaya tau..tapi dlm keadaan terdesak x kan nak tolak kan..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...