Tuesday, April 24, 2012

battleship

salam tengahari selasa..



awsome!!.. 5+1 star sendiri!.. hehehe... nak review camne lagi ek citer ni!!.. memang tersangat-sangatlah best!..dari awal sampai last macam x naklah lepaskan punggung dari kerusi panggung tu!.. rugi sape tak tengok.. kesimpulannya cerita ni memang pemberi semangat..berjuang berhabis-habisan hingga ke titisan darah yang terakhir dan erti semangat berpasukan yang kuat..


sape belum tahu meh aku tolong citer sikit sinopsis dia.. citer ni pasal NASA yang katanya berjumpa dengan satu planet baru yang sama keadaan geografinya dengan bumi..mereka pun berkomunikasi, menghantar signal pada planet tu.. jadi planet ni pown respon la dengan menghantar alien mereka ke bumi.. dari 5 kapal, 1 kapal terpisah dan terjatuh ke hong kong, mengakibatkan jutaan nyawa melayang.. yang 4 lagi kapal tu jatuh kat permukaan laut dekat dengan Hawai, dekat dengan tempat hero filem ni.. Stone Hopper yang jadi leftenan kapal USS John Paul Jones.. dia ada abang, kapten Alex Hopper, abang dia yang bawak masuk Hopper dalam NAVY sebab risau dengan adik dia ni yang ada masalah displin.. Si Hooper ni pulak menjalinkan hubungan dengan anak perempuan pegawai tertinggi NAVY..

Sebelum scene kene gempur dengan alien2 tu, Hopper ni kene tangkap sebab bergaduh dengan kapten Nagata, ketua kapal jepun.. Jadi diorang dah ambil keputusan lepas training ni Hopper akan dihalau keluar dari NAVY.. Lepas alien2 tu sampai, diorang terus buat macam satu halangan, membuatkan mereka2 yang ada di laut ni terputus hubungan dengan dunia luar.. lepas tu mulalah alien tu lancarkan peperangan.. memula ada 5 kapal x silap, satu2 kapal musnah termasuklah abang Hooper pun terkorban sama.. tinggal kapal John Paul Jones jer last2 tapi abis jugak dimusnahkan.. tapi disebabkan semangat perjuangan yang tinggi yang ada pada Hopper dengan anak2 kapal yang lain, alien tu semua dapat dimusnahkan..habis cerita..


antara scene2 yang menarik perhatian aku :
-time masa lawan kapal alien yang paling besar tu, Hopper gunakan taktik yang ada dalam "Art of War".. menghalakan pelancar pada arah yang dijangkakan, turunkan sauh dan akhirnya lepaskan serangan..tepat kena pada musuh..
-time diorang sume nak gunakan USS Misouri yang sebenarnya kapal perang muzium.. kapal perang pertama NAVY gunakan..dengan semua yang jaganya veteran2 yang bersemangat tinggi!.. kagum sesangat dengan semangat2 diorang ni yang tak cepat menyerah kalah..
-time kapten Nagata dengan Hooper bekerjasama hapuskan kapal2 alien.. time dia beri peluang pada Kapten Nagata jadi kapten..kalau x dia jenis yang degil, diktator!..
-last2 bila ada penganugerahan untuk semua2 hero yang terlibat.. bangga jer dapat selamatkan dunia..
-scene kapal alien terhempas kat hong kong tu.. ngeri kowt!!.. kaca2 banggunan, terbakar sana sini.. time kemusnahan la paling ngeri.. terpikir tetiba terkene macam tu, nak buat macam mane kan.. x boleh nak lari!!..


kesimpulannya jugak, banyak benda la yang kagum dalam citer ni!!.. semangat Hooper, anak2 kapal, Mike, dll..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...