Tuesday, August 18, 2009

rasa itu...

aku rindukan saat-saat itu, saat dimana aku terasa dunia ini terlalu tenang dan aman.. terasa diri sentiasa dekat denganNya, rindu untuk mengadapNya...menyelak helaian demi helaian tafsir Quran..aku terlalu rindukan ketenangan itu...

dulu saban waktu aku bertanya pada diriku, apakah erti kebahagiaan? dimanakah kebahagiaan?
mungkin persoalan itu sudah terjawab...terlalu sukar untuk diukir dengan perkataan, terlalu indah untuk diluah dengan kata-kata..rasa itu....pernah aku rasakan...

namun rasa itu hanya menjengah sementara cuma..rasa itu pergi tanpa aku sedari.. mungkin perginya bersama semangat yang semakin hilang..mungkin kerana aku hanya insan kerdil yang sentiasa alpa akan nikmat dunia....

rasa itu datang cuma dari lubuk hati yang paling dalam..bukan sekadar lakonan atau kepuraan, tetapi satu perasaan yang sukar ditafsir..aku rindukannya..sungguh...

"Ya Allah, tabahkan hatiku dalam menghadapi dugaanMu..
hambaMu ini terlalu lemah..
dekatkanlah hatiku PadaMu,
kuatkanlah imanku Ya Allah,
Jangan Engkau kuranginya,
sebaliknya Engkau tambahkanlah nikmat iman dalam diriku"

Amin Ya Rabbal A'lamin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...