Monday, October 5, 2009

#84

sedar x sedar dah hampir 2 minggu aku secara x rasminya kerja kat kedai buku sekolah rendah.. ye aku suka dengan kerja tu walaupun gajinye x lah semahal mana..keje x berapa nak banyak, yelah macam jaga kedai la kan..customer datang serve..dalam kes aku ni kebanyakan customer aku budak sekolah lah dari prasekolah sampai darjah 6..dah nama pon kedai buku sekolah rendah kan..

nampak je kerje tu x penat tapi malam2 terasa gak sakit2 badan, masuk tido pun awal..penat sebab terlampau banyak duduk la kot.. n penat melayan kerenah2 budak2 ni.. tapi itu yang membuatkan aku tersenyum setiap hari..telatah diorang sume..walaupun nakal tapi mereka2 ni sangat comel....

dan x sampai seminggu aku jadi tersangatlah famous kat sekolah tu..cikgu2 sume kenal sebab aku ade adik kat sekolah tu darjah 6 yang bolehla dikatakan famous jugak dan ayah aku yang bekerja sebagai tukang kebun sekolah.. bertambah2 famous adik aku yang no4 pernah mengharumkan sekolah tu dengan keputusan UPSR nyer dan muka aku amatlah saling tak tumpah macam die..sampai memula tu ade cikgu tu x bagi salam terus panggil nama adik aku tu...

diorang banyak ingatkan aku kenangan masa sekolah dulu..pasal kawan2 ni..g memana same2 jer..ade yang memain anak tangga tu..ade yang diam sangat n ade tu yang banyak sangat cakap sampai x berenti2 citer..macam2 ragam..ade yang datang tu sesaja je nak mengacau, bukannya nak beli pon..ade tu datang nak tolong2 kemas..ade tu datang x tau nak beli apa..ade tu nak beli x cukup duit..aku jadik kesian then aku suruh bayar esok..last2 ade gak yang bayar, tapi lagi banyak yang x bayar..last2 aku yang terpaksa ganti guna duit aku....macam2..

cikgu pun bebaik jugak..kalau lalu depan kedai selalu senyum tapi ade gak yang langsung x senyum..tapi ramai dah cikgu baru..cikgu lama mase tyme aku kat sekolah tu adelah tinggal 2-3 kerat...yang buat aku malas sikit nak datang ari2 sebab sorang cikgu ni yang menggatal.. x habis2 dok suruh budak2 kirim salam...nak buat lagu mana..terpaksalah bersabar sementara nak dapat keje lain..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...