Saturday, October 31, 2009

siapa diriku yang sebenar???

bukan salah keluarga, bukan salah kawan2, bukan salah diriku sendiri..
aku belajar menerima siapa diri aku...
aku belajar untuk lebih tabah dalam menghadapi hidup ini..
aku cuba mencari kekuatan atas setiap apa yang aku ingin lakukan..
namun kadangkala walau sekuat mana kita berusaha..
ada benda yang mungkin kita takkan gapai sampai bila2..

umpama perumpamaan api dan air yang tidak akan sesekali bersama..
bagai minyak dan air yang akan tetap terasing..
hukum alam kadangkala tak terdaya melawan..
cuma apa yang terdaya dilakukan..
berusaha untuk menjadi lebih baik..

itu yang aku sedang beusaha melakukannya..
walau kadangkala aku terasa terlalu payah untuk digapai..
namun aku tahu ia bukannya mustahil...
aku tidak perlu buktikan apa2..
aku tidak perlu tunjukkan pada sesiapa..
siapa diriku itulah aku yang ditunjukkan..
aku bukan seorang yang hipokrit..
aku mengaku akan kelemahan diriku..
dan aku cuba untuk memperbaikinya..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...