Sunday, January 3, 2010

minggu pertama kerja..

First sekali..alhamdulillah..baru berkesempatan nak update blog..minggu ni sememangnya minggu yang sangat sibuk dan menekan jiwa..baru minggu pertama hit floor, jawab call customer..dan kene masuk shif pagi jam 7 jadi kene bangun seawal jam 5.30 pagi..mmg rasa macam robot sangat minggu ni..bangun, kerja, balik, tidor.. benda yang sama untuk 5 hari.. dengan masa makan yang dah x menentu,mase solat pon yang terkejar-kejar, dengan melayan customer yang macam2 ragam, dengan buat report yang x tau, main hentam jer, dengan kene marah sebab ACW (after call waiting) tinggi sangat, semuanya tu membuat aku rasa tension yang amat.. rase macam nak berenti jer..

tapi bile fikir balik, memang susah nak dapat kerje sekarang..iklan kerja kosong memang berlambak tapi kelayakan pulak yang tak sesuai..dan sumenya perlukan pengalaman..jadik biler dah pikir macam tu, nak tak nak kene jugak teruskan..at least sampai habis kontrak bulan 4 ni.. kalau terselamat dari dikorbankan dan rasa macam dah bez kerja kat situ mungkin akan teruskan...

kerja kat sini gaji bez..senang nak naik orang kata la..tapi yang x bez nyer masa untuk rehat.. sejam jer die bagi masa rehat..15 minit sebelom rehat dan 15 min selepas rehat.. dan environment yang sangat menekan..asyik kene marah ngan orang jer..

mungkin ni minggu pertama, x mahir lagi, baru dalam proses nak menyesuaikan diri..sebab tu rase macam ni kot..kene pikir positif..harapnya minggu kedua ni, dapat buat dengan lebih baik..
sebenarnya bile dapat tolong customer, biler customer kata dah dapat connected dan bile customer kata terima kasih/tq perasaan tu rasa bez sangat...susah nak cakap..sebab dah berjaya tolong orang..tapi biler kene customer yang x puas hati, marah2, membebel.. kadang2 dok terkuat gak suara..x puas hati bukannya salah kita, kita pulak yang kene.. kalau yang membebel tu, tak boleh nak stopkan, kene dengar je la sambil buat muka..

sekian saja laporan kerja untuk minggu ini..
sari berita seterusnya.........

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...