masuk minggu kedua keja..bagi aku alhamdulillah, better sikit dari minggu pertama..walaupun kadang2 masih terkial2..tapi ACW dah makin kurang, walaupun x dapat settle dalam 2 minit, bawah 5 minit kira dah ok..ada improvement..
baru jer masuk minggu kedua, dan setengah bulan 1, aku dah rase kerja ni agak boring..dah hidup yang x de life..jawab call berdasarkan script yang sama..dok ulang2 ayat yang sama...masalah tetap sama,cuma ragam customer yang beza2...tapi setiap hari pon mesti rase tension..mesti satu hari tu akan dapat call yang kene marah..dah plak tu minggu ni masuk kul 10 pagi, tapi kene kuar umah awal gak..lepas subuh x leh tido balik,habis keje kul 7.30,solat dulu..pastu terpaksa mengharungi jam yang teruk..sampai rumah kul 9...masuk tido kul 11/12..rase mase kat rumah dah makin terhad...
persekitaran kat tempat keje ni pon macam x bagus..lelaki lembut bersepah2..lelaki yang bertukar pon ade jugak,perempuan pon ramai yang merokok,ramai yang bersidai kat bawah kat ruangan merokok tu..lagi satu surau kat setiap level kene kongsi dengan lelaki..mase yang ade cuma 15 minit... nasib baik la ade surau..tapi tengok ramai jer yang buat dek waktu solat..
muka yang sama jer yang selalu nampak...
dan bila bekerja ni muka setiap orang akan nampak tension giler dan penat dok melayan kerenah orang tua yang x paham bahasa..yang berlagak pandai..lagi bagus layan budak2.. nakal macam mana pun, bangkang camner pon, last2 die makan nasihat gak..layan orang tua banyak plak bunyi..dah le performance kene jaga..nak marah pon bukannya boleh suka hati..sume kene record..huhuhu...rase field customer service ni bukan pilihan aku..cuma aku suka dapat tolong orang..orang yang baik2 la..layan baik,dapat la layanan baik..ni kalau mula2 dah tinggi2 suara, nak tolong pon malas...call nak dapatkan bantuan, tapi marah2..orang berbudi kita berbahasa..
sekian..
sambung di entri lain..
No comments:
Post a Comment