Sunday, January 8, 2012

cerita seorang lagi sahabat..

Terasa hari ni nak bercerita mengenai orang2 yang aku kenal, yang aku respect pulak.. ok, next person ialah WIRDA SHAFIRA..



Dia ni pown sebenarnya aku kenal dari sekolah menengah, sekolah rendah pown same jugak, tapi tak pernah  tahu kehadirannya di sk2 dulu2..itupun lepas dia cerita yang dia masuk sekolah tu dari darjah 4, baru aku tahu.. kita sama kelas form2 dan form 3 jer, lepas tu dia sambung belajar kat mrsm muar.. masa form 2 x kawan sangat dengan dia, kenal sebagai kawan sekelas je la.. ye la, dia pown kawan bertiga jer, zalikha dengan fawwaz geng rapat dia.. masa form 3, hamizah x sama kelas dengan aku, so aku kenelah mencari kawan baru..kebetulan kawan satu meja fawwaz, lidya pown bertukar kelas..so aku pown duduk la sebelah fawwaz, belakang wirda dengan zalikha.. dari situlah berkawan dengan dia, bersembang2..tapi aku still pendiam jugak masa tu..banyak buat kerja sekolah dengan studi, ye la nak pmr tahun tu kan.. kene usaha sungguh2, tebus kekecewaan upsr..dari form1 lagi aku dah bertekad macam tu sebab nak buktikan dekat emak aku yang aku pun pandai jugak!!..hahaha (masa tu zaman memberontak dengan emak..hahaha).. lagipown diorang bertiga ni suka bergosip, lepas tu ade bahasa tersendiri yang diorang gunakan merujuk ke sesorang.. aku pown malas la nak ambik pusing...


Yang jadi rapatnya dengan wirda ni time uitm, kitorang berjumpe semula..memang lepas sekolah kitorang still contact lagi..tau die masuk uitm sama,fakulti sama, so kitorang pown decide nak daptar sama2 la.. so, mase nak ambik no bilik tu, memang wirda dah siap kira2 nak satu bilik..so, jadilah kitorang roomate, dan kemudian bila duduk menyewa di luar, tambah jadi housemate..masa ni la jadi rapat, jadi kenal dengan tabiat masing2..dah duduk sebilik 3 tahun kan..memang kenal sangat la luar dalam perangai dia cammane...banyaklah berbincang./berbual/mengutuk dari hati ke hati... hahaha.... banyak yang dia tahu pasal aku, banyak yang aku tahu pasal dia...

yang beznya dengan wirda, kitorang ada banyak benda yang sama yang boleh dikongsi, minat yang sama, cara berpikir pown agak sama.. kira kitorang sehati sejiwa jugak la..=p  setiap semester dulu mesti akan pergi ke satu2 tempat..sebab kitorang suka berjalan2, pergi sana-sini..cume duit jadi kekangan.. lepas tu kitorang ni hantu novel.. lebih2 lagi novel trailer, Ramlee Awang Mursyid novelis yang kitorang minat..dah kenal dengan dia baru tahu sape2 yang dimaksudkan time sekolah dulu.. lepas tu kitorang sama jugak satu tempat kerja kat vads.. 


ok, bercerita mengenai peribadi wirda pulak..hehehe.. dia yang aku kenal panas baran sikit orang dia.. time2 kat u dulu dengan aku2 pown selalu jer menjadi mangsa kemarahan dia.. hahaha.. tapi lama2 dia dapat jugak mengawal baran dia tu..Dia ni ade semething special dalam diri dia yang orang2 lelaki dapat nampak, aku rasa la... sebab ramai sebenarnya yang minat kat dia ni, sampaikan yang dah ada ikatan yang sah pown terkejar2 dia..tapi dia kira ada rupa jugak la..yang paling orang lelaki suka mungkin cara pembawaan dia la aku rasa...dia memang sangat pandai membawa diri, itu aku respect sangat!!.. pandai menyesuaikan diri, petah berhujah!!.. pandai putar belit dan pandai buat orang kalah kalau bercakap dengan dia.. dia x lah peramah sangat jugak aku tengok, tapi senang berkawan dengan mana2 orang, terutamanya lelaki..


yang aku respect jugak dengan dia sesangat sebenarnya dia seorang yang tabah dan cekal!!.. tabah sesangat!!.. dari kecik dari penceritaan dia sampai sekarang dari katamata aku berkenaan keluarga dia lah terutamanya, dia sangat tabah.. sampai satu tahap tu dia menangis time solat, aku dengar jadi sedih, menangis sama2 dengan dia sekali..kisah hidup dia menarik kalau nak dijadikan novel..aku selalu cakap kat dia cenggitu.. dia pown mengiakan jer.. sekarang ni masing2 dah sibuk, jarang berjumpa.. cuma acara wajib tahunan kitorang memang dinanti-nantikan... Pesta buku antarabangsa =p

3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. aku paling takot nak menangis depan wirda..
    aku rase ujian n penderitaan yg dia terima
    jauh lebih dahsyat drpd aku...
    tp dia tetap tabah.. tetap kuat...
    aku..??? takkanla aku nak tunjuk yang aku ni
    lemah depan dia..??? hmmmm... hipokrit ke aku...???

    ReplyDelete
  3. mmg susah nak kenal wirda. memang susah nak

    rapat dgn dia. tp ble dah kenal, dia bleh jd sahabat

    yg sgt baek.. mane2 laki yg nak try dia tak payahla

    nak tunjuk harta. dia takkan heran. hah! sape nak jadi

    adik angkat wirda..?? dia boleh jadi kakak yg sgt caring.

    kalau nak tau dia lar kakak yg

    paling terbaik penah aku jumpa..sgt bertanggungjawab pn ye gak.

    mane taknye.. adk dia ada 8 orang tuh..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...