Friday, January 20, 2012

laporan kerja - 3

assalamuailakum...

alhamdulillah..hampir sebulan keje kat sana..duit gaji pertama pun dah dapat..alhamdulillah, sebab nak raya cina kan..dapatlah awal..bulan depan erm jenuh nak menunggu.. ok la setakat ni, dah cuba adapt dengan suasana kerja, dengan tugas harian..walaupun kadang2 macam pening2 sikit, blur2 lagi dengan application yang x biasa buat..semua serahkan dekat miss ang.. rutin harian yang memang pack kowt.. aku tengok unit aku jer yang paling sibuk, habis satu kerja, datang kerja lain...xde rasenya masa2 sengang sikit2..busy jer.. tengok miss ang, lagi tension..bile tanya jer, banyak kerja woo.. :)


tapi ok la macam tu dari xde kerja sangat..xde kerja bosan pulak kan...x tau nak buat ape..aku rasa masih boleh diterima lagi..kerja pown xde lah tension sangat..perasaan dia macam, ok..ade keje.. x terkejar-kejar sangat pown, relax jer..x siap ari ni boleh sambung besok..cuma urgent2 case jer la kene attend cepat..


sekarang ni dah confident dengan cms,mmth, 188oms, AS400, Domain, Bursa dengan Silverlake.. yang lain2 x familiar lagi..banyak lagi kene timba ilmu dan pengalaman ni..call pown x attend sangat, sebab semua nak cakap dengan miss ang, so pass jer la line kat miss ang..memula lagi, orang x kenal.. tapi ramai jer yang x tahu siti dah resign, ade yang call, cari siti lagi..aku la jadi tukang penyampainya..

Minggu depan cuti CNY..yeah!!.dapat cuti isnin selasa..ari rabu sepatutnya aku sorang jer yang handle unit tu, sebab ewilly ngan miss ang nak cuti..tapi mr eddy x approve cuti ewilly, dia x percaya lagi aku dapat handle team tu..aku sendiri pown rasa x yakin...yang pelik2 semacam kalau orang call tanya, camne aku nak jawab..so, ewilly ambik cuti ari ni..sorry ewilly!!..huhuhu.. tapi untuk rabu-jumaat next week x tahu nak jangka, orang ramai cuti juga ker?? atau ramai yang akan call??..kalau ramai yang call, maknanya semua aku kene attend dulu..kalau x boleh attend, baru boleh pass kat ewilly.. sebab aku kongsi line ngan miss ang..sebelum2 ni aku ngelat gak x nak jawab call..suruh miss ang jer yang handle.. sebelum2 ni pown memang phone tu susah nak diam..ade jer call masuk, dah macam helpdesk pulak gayanya.. padahal kitorang team untuk create ID jer...huhu..






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...