Sunday, January 8, 2012

cerita seorang sahabat ..=)

terasa nak bercerita mengenai sahabat yang aku kenal dari sekolah tadika lagi.. sehingga kini masih bersama2 lagi, kekal menjadi sahabat dan antara insan teristimewa dalam hidup aku..HAMIZAH ZAHRi.. 



Bercerita mengenai peribadi dia senang cerita dia sangat2 menyenangkan, sangat membuatkan orang senang dengan dia..haa...macamtu la dia..antara orang yang aku respect sangat pasal peribadi dia.. Dia suka nak membantu orang lain, walaupun x boleh, dia cuba jugak iktiarkan, dia pandai ambil hati orang lain, pandai gembirakan hati orang lain... orang jadi senang berkawan dengan dia.. dia senang masuk dengan semua peringkat umur, dari kanak2 sampailah ke tua... Dia yang aku kenal memang rajin berusaha, rajin buat kerja dan bersemangat sekali dalam hidup!!...


Ingat banyak kenangan manis dengan dia saat waktu sekolah dulu, dari sekolah rendah sehinggalah sekolah menengah...bile dah besar dewasa ni nampak dia menjadi insan yang lebih kuat dan sabar menghadapi dugaan dari zaman sekolah dulu..masa sekolah dulu pun ramai yang senang dengan peribadi dia.. sampai aku pernah berfikir la, untungnya sape yang jadi suami mieza, bertuah sape yang dapat memiliki hati dia!!..senang cerita memang menantu pilihan la..

aku sebenarnya cuba nak menjadi seperti dia.. merendah diri, semua orang senang dengan kita.. tapi rasa-rasanya mesti tak boleh...hehehe... sebab ape tau..aku ni memang murah dengan senyuman tapi mesti ramai orang kata aku ni sombong sebab aku tak reti nak tegur orang dulu, nak beramah-ramah/bersembang2 dengan orang yang baru kenal..yang dah lama kenal pown kalau x rapat memang xboleh sembang kencang.. kira sebenarnya aku ni susah nak terima orang baru, susah nak percaya orang!..teruk kan??..hahaha...

hahaha..dah lari tajuk sikit. ok.. dipendekkan cerita, mieza satu dalam sejuta kot orang2 yang cenggini.. ape orang kata tu, peribadi contoh la!! =p    bukan nak bodek dia sebab dia kawan baik aku tapi selama yang aku kenal camgitu la perangai dia, dari kacamata aku itulah yang aku nampak.. moga2 mieza dapat apa yang diimpikan dan segala impiannya menjadi kenyataan..amin=p


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...