Tuesday, July 13, 2010

keminatan..

xde keje ni..nak senaraikan la apa yg aku minat..hehe..


1. warna: xtau la sbanrnya favorite color aku ape??..tp boleh dibuat kesimpulan aku sukakan warna2 yg lembut.. baju pulak kebanyakkannya berwarna coklat, jd aku rase aku suka warna coklat..dlu2 kalau ditanya pasal favorite color msti letak warna biru..sbb suka sangat tgok laut dan awan yg warna biru... skrg ni warna lavender, hitam dan putih pown antara kegemaran aku..


2. haiwan/serangga : aku suka dengan haiwan2 yang cantik..aku suka dengan rama2 yang berterbangan bebas di udara, yang ade mcm2 corak kat blakang badan die tu..dlu2 masa kecik, sgt excited dgn rama2 warna putih sbb terpengaruh dgn citer baja hitam x silap.. lagi satu aku suka tengok ikan2 yg berenang dalam akuarium..aku leh jd leka tgok banyak2 ikan yg cantik2 jugak..jadi salah satu impian aku nak scuba diving kat laut..


3. bunga: perempuan msti suka dengan bunga kan?? favorite bunga aku mstilah bunga matahari sbb warna die too shiny dan bg semacam semangat dan keceriaan bile pandang..lg satu aku suka bunga teratai yg terapung kat tasik...dan jugak bunga2 yg warna putih/ungu..macam bunga anggerik dan bunga lily.

.
4. movie: aku mmg suka sangat tgok tv.. movie2 yg aku minat kategori citer english, aku suka tgok genre yg adventure, action, thriller dan futuristic.. kalau movie2 melayu suka tgok genre cinta2 la of course.. kalau hindustan pulak suka tengok citer yg mcm balas dendam, semangat kenegeraan, dan hubungan keluarga.. dan last sekali kalau cerita cina suka tgok yg ade kungfu/shoulin..sangat meminati jackie chan.. eh,lupa pulak.. citer korea dan jepun kebanyakkannya yg aku tengok sume bez2.. sume genre aku suka tgok kowt kalau dr korea/jepun...


5. novel : novel takut nak citer..nanti terpanjang..sbb mmg minat giler dgn novel terutamanya novel penulis ramlee awang mursyid.. novel2 yang berunsur thriller dan islami serta percintaan semua diadun dgn baik dalam karya beliau.. karya2 yang berunsur islam ade yg bez jugak, mmg perlukan santapan rohani kadang-kadang.. dan aku dah jemu dgn genre percintaan.. skrg aku nak beralih arah membaca karya2 faisal tehrani.novel beliau yg paling bez ialah novel 1515H..


6. tempat2 pilihan: of course tempat pilihan aku dalam hutan, sbb dlm hutan sunyi,ade air sungai.. mmg terasa dekat dgn alam semulajadi.. lepas tu aku suka tmpat2 sejarah mcm muzium ataupun tmpat2 pameran..lg stu my favorite place perpustakaan/kedai2 buku...aku x suka tempat yg crowded dgn orang...


7. lagu: lagu aku ska lagu penyanyi zaman 80an-90an..org kata zaman rock kapak..mnat dgn kumpulan wings, search, BPR, tiara, Lefhended, Qiara, Dinamik dsb..lagi satu aku suka dgn lagu2 nasyid..paling minat kumpulan inteam, hijjaz, mestica dan far-east.. rabbani dgn raihan suka certain2 lagu jer.. yg lagu english kurang minat..lagu terkini pulak ade certain2 penyanyi jer yg minat mcm faizal tahir dgn aizat..


ckup la kowt..kak ain dah bsing tadi..haha...tp nak buat ape kan..boring la xde keje..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...