Wednesday, July 21, 2010

PECARIAN IMAM MUDA



Semakin popular rancangan tv yg pertama kali diperkenalkan di dunia ini..Sebuah siri pencarian seorang imam muda yg berkaliber, versatil dan releven pada komuniti..


"satu pencarian dalam sebuah perjalanan kehidupan..pencarian imam muda terunggul"..10 imam muda telah dipilih di seluruh Malaysia dengan setiap tugasan yg berbeza setiap minggu yg dipikul oleh setiap imam muda. Pengacara rancangan ini ialah Haji Dzul Karnain Haji Hamzah..


Episod pertama bermula pada 28 Mei 2010 di saluran astro..baru sekarang aku berkesempatan untuk tengok setiap episod yg dah didownload dari youtube... setakat ni baru tengok 4 episod..alhamdulillah, rancangan ini sangat2 baik untuk santapan rohani kita semua..lebih baik dari semua program realiti yang mencari penyanyi2..


Dengan setiap episod, imam muda diberi tugasan yang agak mencabar dan di setiap episod pasti akan ada babak2 sedih..episod 1 tajuknya sudah terlalu berat..iaitu pengurusan jenazah, diikuti oleh kelahiran, zaman kanak2 dan zaman remaja...episod yang paling bez setakat ni aku rasa episod pertama dan kedua.. peserta favorite aku pulak IM Nuri, IM Miril dengan IM Asyraf.. yg paling konsisten dan jarang di bawah IM Aran, IM Taufek, IM Hizbur..yg selalu di tangga bawah IM Syakir, IM Abe Syara, IM Adib, IM Azhar..

dan setakat ini di episod ke 4 IM Abe Syara teleh terkeluar..Ustaz Haji Hassan Mahmud Al Hafiz selaku mudir dibantu oleh 2 orang mursyid iaitu Ustaz Syed Norhisyam dan  Ustaz Shahrizan.Daud yg dipertanggungjawabkan untuk membuat penilaian 10 IM

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...